bipKanał IBE na YouTubelinkedin grtwiter grKonto IBE na FB

AKTUALNOŚCI


 

600x600

Konkurs dla szkół i placówek edukacyjnych. Do wygrania cenne nagrody

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza szkoły i placówki edukacyjne do udziału w konkursie, w którym do wygrania jest aż 16 kart podarunkowych o wartości 2 tys. złotych! Więcej
51814832 777146662643686 3372876433599758336 n

IBE partnerem głównym Forum Inteligentnego Rozwoju w Toruniu

Forum Inteligentnego Rozwoju to kongres naukowo-technologiczny poświęcony nowatorskim badaniom i innowacyjnym technologiom. W tym roku IBE został partnerem głównym wydarzenia. Więcej
IBM22 ico

Program P-TECH: Instytut Badań Edukacyjnych podpisał umowę z IBM Polska

Program P-TECH został zainicjowany w roku 2019 przez firmę IBM. 2 września br. podpisano porozumienie na mocy którego program będzie wspierany merytorycznie przez Instytut Badań Edukacyjnych, a do P-TECH przystąpiła jedna z krakowskich szkół.  Więcej
kongres nauczycieli woj lubelskiego ico

IBE na I Kongresie Nauczycieli Województwa Lubelskiego

I Kongres Nauczycieli Województwa Lubelskiego "Współczesna szkoła – szkoła wsparcia i rozwoju" dał okazję do podjęcia refleksji nad kondycją współczesnej szkoły i nad wyzwaniami, jakie stawia przed nami rzeczywistość. Więcej
opiekuje sie pracuje ico

Weź udział w projekcie „Opiekuję się – pracuję”

Jesteś kobietą w wieku 45+? Opiekujesz się bliską osobą, która jest niesamodzielna? Jeśli tak, to zapraszamy do udziału w projekcie wspierającym opiekunki osób niesamodzielnych. Więcej
itm wrzesien ico

Eksperci IBE na Scenie Trendów dla Przemysłu

ITM Industry Europe to jedne z największych i najbardziej znaczących targów przemysłowych w Europie. W ramach tegorocznej edycji wydarzenia organizowana jest Scena Trendów dla Przemysłu z udziałem m.in. Sławomira Szymczaka, eksperta IBE i regionalnego lidera ds. ZSK. Więcej

Path2Integrity - wzory do naśladowania i rotacyjne odgrywanie ról jako narzędzia wzmacniania kultury rzetelności naukowej

 

logo

Opis projektu

W obliczu szybko zachodzących w europejskim środowisku badawczym zmian, coraz ważniejsze staje się podkreślenie zalet integralności badań i rzetelności naukowe, a także wprowadzanie umiejętności posługiwania się nowymi technikami naukowymi w zrozumiały i bardziej dostępny sposób. Rzetelność naukowa stanowi integralną część innowacyjności, wzrostu i wysokiej jakości miejsc pracy. Prowadzi do wydajniejszych, przydatniejszych i wiarygodniejszych dowodów naukowych potrzebnych różnym grupom interesariuszy, w tym decydentom i przedsiębiorcom, dzięki którym decyzje oparte na wynikach badań mogą prowadzić nas wszystkich do lepszej przyszłości.

Projekt “Wzory do naśladowania i rotacyjne odgrywanie ról jako narzędzia wzmacniania kultury rzetelności naukowej” (ang. Role-models and rotatory role-playing to enhance the research integrity culture) finansowany jest w ramach programu ramowego na rzecz badań i innowacji w Unii Europejskiej, Horyzont 2020. Całkowity budżet projektu wynosi 2,5 miliona euro.

 

CEL BADANIA


Głównym celem międzynarodowego projektu Path2Integrity jest zwiększenie jakości badań i ich społecznego wpływu, a także wzmacnianie kultury rzetelności naukowej jako integralnej części badań i innowacji.

Path2Integrity zamierza wspierać formalne i nieformalne metody uczenia rzetelności naukowej i przyczynić się do stworzenia kultury uczciwości badawczej poprzez realizację następujących celów:

  • Opracowanie wzorcowych ścieżek edukacyjnych z wykorzystaniem metody rotacyjnego odgrywania ról opracowanych, które zostaną rozpowszechnione w dedykowanym podręczniku poświęconemu rzetelności naukowej;
  • Stworzenie materiałów do nauki integralności badań i rzetelności naukowej, które adresowane będą do wszystkich osób bezpośrednio lub pośrednio zaangażowanych w badania, w tym uczniów szkół średnich, studentów, absolwentów i młodych naukowców.
  • Szerokie wdrożenie wzorcowych ścieżek edukacyjnych wraz z solidnymi metodami oceny, które wykorzystają istniejące i polecane praktyki edukacyjne oraz uruchomioną w ramach projektu międzynarodową współpracę różnych instytucji reprezentujących aż cztery kontynenty;
  • Podnoszenie świadomości na temat rzetelności w badaniach i faktów naukowych dotyczących uczciwości badań, a także upowszechnianie dobrych wzorców i modeli ról w organizacjach edukacyjnych poprzez szeroko zakrojoną kampanię społeczną skierowaną do instytucji edukacyjnych (szkół średnich i uniwersytetów) z 15 krajów.

 

Aktualności

Ekspertka IBE na konferencji Stowarzyszenia Edukacji Nauczycieli w Europie


17.09.2021

W pierwszej połowie września br. odbyła się coroczna konferencja międzynarodowego Stowarzyszenia Edukacji Nauczycieli w Europie (Association of Teacher Education in Europe), w której wzięła udział badaczka IBE dr Agnieszka Dwojak-Matras.

Konferencja jest miejscem spotkań i platformą wymiany doświadczeń i wiedzy dla naukowców, nauczycieli, decydentów i nauczycieli z całego świata. Przyciąga inspirujących mówców, daje możliwość prezentacji szerokiego wyboru referatów na temat badań i praktyki kształcenia nauczycieli, motywuję do aktywnego udziału tematycznych sesjach roboczych organizowanych przez Wspólnoty Badań i Rozwoju (Research and Development Communities).

 ATEE.Konferencja

Tegoroczna konferencja zatytułowana: “(Re)imagining & Remaking Teacher Education: Identity, Professionalism and Creativity in a Changed World”, była poświecona trzem głównym obszarom tematycznym:

  1. „Profesjonalne wartości, profesjonalni nauczyciele i profesjonalni edukatorzy nauczycieli: zrozumieć dziś - budować jutro”.
  2. Rozwój kompetencji nauczycieli w zakresie inkluzji i sprawiedliwości społecznej w zmieniającym się świecie”.
  3. .„Podejmowanie bieżących wyzwań w kształceniu nauczycieli czynnych zawodowo i osób przygotowujących się do zawodu nauczyciela”.

W ramach tego ostatniego obszaru tematycznego dr Agnieszka Dwojak-Matras przedstawiła prezentację zatytułowaną: „A Research Integrity Course as a Way to Tackle New Challenges.  Dealing with Fake News and Copycat Attitudes”.

Liderka polskiego zespołu Path2Integrity opowiedziała o projekcie, skupiając się na pozytywnym trendzie promowania uczciwości wśród uczniów szkół średnich i studentów akademickich. W prezentacji zostało opisane również nieformalne szkolenie z zakresu rzetelności badawczej i etyki. Tego typu szkolenia dedykowane nauczycielom są szansą na podniesienie świadomości dotyczącej aktualnych problemów związanych z nieumiejętnością rozpoznawania fakenewsów i rosnącej tendencji do kopiowania przez uczniów cudzych prac.

W swoim wystąpieniu polska badaczka przedstawiła również doświadczenia z dwuipółletniego okresu przygotowywania i testowania programu edukacyjnego Path2Integrity, wspartego kampanią informacyjną, której celem jest promowanie wiarygodnych wyników badań i odpowiedzialnych praktyk badawczych nie tylko w środowisku akademickim, ale także wśród uczniów szkół średnich i nauczycieli. W kursie Path2Integrity zastosowano podejście oparte na dialogu z uczniami, wybierając rotacyjne odgrywanie ról i opowiadanie historii jako najbardziej wpływowe narzędzia służące kształtowaniu kultury rzetelności badawczej. Sama zać prezentacja dr Agnieszki Dwojak-Matras miała na celu zainicjowanie dyskusji dotyczącej aktualnych trendów w profesjonalnym rozwoju nauczycieli oraz m.in. potrzeby wspierania edukatorów innowacyjnymi pomysłami. 

Więcej informacji na temat konferencj:http://atee2020.uw.edu.pl/

 

Ekspertki Path2Integrity na konferencji Światowego Stowarzyszenia Badań nad Edukacją


16.09.2021

W lipcu br. odbyła się międzynarodowa konferencja organizowana przez Światowe Stowarzyszenie Badań nad Edukacją (The World Education Research Association - WERA), której temat przewodni brzmiał: „Networking Education: Diverse Realities, Common Horizons”.

Każdego roku stowarzyszenie WERA organizuje spotkanie centralne w połączeniu z dorocznym spotkaniem jednego ze stowarzyszeń członkowskich WERA. Spotkania kluczowe składają się z szeregu sesji referatowych i sympozjów, wykładów i innych działań merytorycznych koncentrujących się na zagadnieniach istotnych dla badań nad edukacją w perspektywie światowej.

Aktualizacja P2I 09.21.2

W tym roku jedno z sympozjów było poświęcone rzetelności naukowej i kwestiom związanym z nauczaniem jej zasad i wartości. Wzięli w nim udział m.in. reprezentanci konsorcjum Path2Integrity, w tym również badaczki IBE.

WERA P2I symposium

Na bazie badań i doświadczeń zebranych w projekcie Path2Integrity dr Agnieszka Dwojak-Matras i dr Katarzyna Kalinowska przygotowały artykuł i wystąpienie pod tytułem „Role-models in teaching and promoting Research Integrity”. Ekspertki opowiadały o roli obecności naukowych wzorców (role-models) w budowaniu akademickiej kultury rzetelności badawczej. Zdefiniowały rolę wzorca i opowiedziały o możliwych sposobach zaangażowania wzorców w nauczanie i promowanie rzetelności badawczej na uczelniach.

Tegoroczne spotkanie WERA połączone zostało z XVII Hiszpańską oraz IX Iberoamerykańską Konferencją Edukacyjną, organizowanymi przez Hiszpańskie Towarzystwo Pedagogiczne (SEP) i Uniwersytet w Santiago de Compostela.

O publikacji artykułu pokonferencyjnego będziemy informować w kolejnych aktualnościach.

Więcej nt. konferencji można przeczytać na stronie WERA.

 

 Zapraszamy na ostatnie przed wakacjami warsztaty online poświęcone kwestiom rzetelności badawczej


11.06.2021

 Zespół Path2Integrity zaprasza wszystkich studentów na kolejny międzynarodowy warsztat poświęcony kwestiom rzetelności badawczej pt.: „Research procedures in experiments”.

Już 22 czerwca odbędzie się ostatnie przed wakacjami spotkanie online, na którym ponownie będą omawiane różne tematy związane z badaniami i ich integralnością. Jeśli studiujesz – niezależnie na jakim kierunku – zapisz się. To doskonała okazja do zapoznania się z międzynarodowymi standardami naukowymi i ulepszenia swojego warsztatu badawczego.

 22.06.2021 webinar plakat

By wziąć udział w warsztatach wymagane jest zgłoszenie na adres -mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.">

Warsztat rozpocznie się 22 czerwca o godz. 15:00 i będzie prowadzony w języku angielskim.

Uczestnicy spotkania otrzymają międzynarodowy certyfikat uczestnictwa podpisany przez przedstawicieli Komisji Europejskiej.

Więcej informacji na stronie Path2Integrity.

 

Warsztat interaktywny: przetwarzanie danych osobowych w badaniach naukowych


27.04.2021

Zapraszamy młodych naukowców i doktorantów na międzynarodowe warsztaty na temat badań opartych na współpracy, organizowane w ramach projektu Path2Integrity.

P2I workshop 25 05

By wziąć udział w warsztatach wymagane jest zgłoszenie na adres -mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Warsztat rozpocznie się 25 maja o godz. 15:00 i będzie prowadzony w języku angielskim.

Uczestnicy spotkania otrzymają międzynarodowy certyfikat uczestnictwa podpisany przez przedstawicieli Komisji Europejskiej.

Więcej informacji na stronie Path2Integrity.

 

Path2Integrity: Jak można prowadzić badania wymagające koordynacji działań naukowców, instytucji, organizacji i społeczności?


20.04.2021

Zaprasza studentów wszystkich kierunków na interaktywny warsztat online poświęcony rzetelności badawczej, organizowany w ramach projektu Path2Integrity. Uczestnicy spotkania otrzymają międzynarodowy certyfikat uczestnictwa podpisany przez przedstawicieli Komisji Europejskiej.

Warsztat "Research on research subjects and GDPR" jest organizowany z myślą m.in. o osobach studiujących, planujących rozpoczęcie badań naukowych, przygotowujących swoją pierwszą pracę licencjacką lub magisterską. Jednym z zagadnień poruszanych podczas spotkania będzie kwestii przetwarzania danych osobowych zgodnie z rozporządzeniem RODO i w kontekście szeroko rozumianej działalności naukowej. Planuje się, że w warsztacie weźmie udział kilkaset osób z całej Europy.

Warsztat rozpocznie się 18 maja o godz. 15:00 i będzie prowadzony w języku angielskim.

digita workshop 18.05.2021

Wszyscy uczestnicy spotkania otrzymają międzynarodowy certyfikat uczestnictwa podpisany przez przedstawicieli projektu Path2Integrity i Komisji Europejskiej.

By wziąć udział należy wysyłać mail ze zgłoszeniem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Dyskusje w ramach „Dialogów Path2Integrity”


02.03.2021

Zapraszamy na dwie kolejne dyskusje panelowe z serii „Dialogów Path2Integrity”, tym razem z przedstawicielami środowisk odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji tzw. decydentami i radą interesariuszy projektu.

Spotkania odbędą się online: 8 i 15 marca br.

Pierwsza z sesji z udziałem Zoë Hammatt, Iryny Degtyarova, Jonasa Akermana i Tomasa Foltynka (początek o 3pm-4:30pm CET) będzie poświęcona temu, w jaki sposób nauczanie rzetelności badawczej może byś wprowadzane w instytucjach edukacyjnych, począwszy od szkoły średniej do szkolnictwa wyższego oraz w innych instytucjach badawczych.

Path2Integrity Dialogue webinar 08.03.2021

Drugi panel z udziałem Maury Hiney, Sandry Bendiscioli, Tony’ego Mayer i Alexandra Hasgall (początek o 3pm-4:30pm CET) skupi się na tym, w jaki sposób grantodawcy, wydawcy i organy doradcze mogą wspierać edukację w zakresie rzetelności badań naukowych podczas całej ścieżki edukacyjnej.

Path2Integrity Dialogue webinar 15.03.2021

Uczestnicy będą angażowani w otwartą dyskusję z ekspertami Path2Integrity.

Zachęcamy wszystkich do zgłaszania swojego udziału w wydarzeniu na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Udział jest bezpłatny, każde ze spotkań może trwać do dwóch godzin.

Więcej informacji na głównej stronie projektu Path2Integrity oraz na Twitterze.  

 

Path2Integrity: jak uczyć rzetelności naukowej?


17.02.2021

25 lutego o godz. 11:00 rozpocznie się kolejny darmowy webinar z cykl „Dialogi Path2Integrity”. Głównym tematem będą kwestie związane z wdrażaniem szkoleń z zakresu rzetelności i etyki badań naukowych w Europie.

Path2Integrity Dialogue webinar 25.02.2021

Prelegentami i prelegentkami będą: Karim Mahmoud (dyrektor zarządzający w Inspire Alliances), Eva Casamitjana (koordynator naukowy w ISGlobal) i Jonas Åkerman (Sieć urzędników ds. etyki i badań naukowych (ERION) i członek przedstawicieli rady interesariuszy Path2Integrity).

Udział w wydarzeniu "Implementation of Research Integrity and Ethics Training: A perspective from EARMAs Ethics and Research Integrity Officer Network (ERION)” jest bezpłatny

Webinar odbędzie się w języku angielskim.

Path2Integrity Dialogue webinar 25.02.2021 2

Temat webinaru zostanie przedstawiony z perspektywyEuropejskiego Stowarzyszenia Menedżerów i Administratorów Badań (EARMA). Instytucja ta reprezentuje społeczność kierowników i administratorów badań w Europie.Jego członkowie pełnią wiodącą rolę w budowaniu Europejskiej Przestrzeni Badawczej (ERA). EARMA jest łącznikiem między organizacjami finansującymi badania a społecznością naukową, niwelując różnice kulturowe i prawne między krajami oraz między środowiskiem akademickim a przemysłem, uczestnicząc w konsultacjach politycznych i zarządzając sprawnymprowadzenie projektów badawczych. Z kolei ERION, którego reprezentant weźmie udział w webinarze, to otwarta społeczność naukowców, zajmująca się praktyczną i wdrożeniową stronę etyki i uczciwości badawczej. Społeczność jest wsparciem dla wszystkich, którzy muszą zapewnić zgodność, wydajność, funkcjonalność, uczciwość i solidność praktyk i procesów w swojej organizacji.

 

Path2Integrity: rzetelność badawcza ważna jak nigdy dotąd


27.01.2021

Zachęcamy do korzystania z innowacyjnego rozwiązania edukacyjnego promującego rzetelność badawczą, przygotowanego w ramach międzynarodowego projektu Path2Integrity, w którym bierze udział Instytut Badań Edukacyjnych. Nad kursem online pt. „Rzetelność badawcza z P2I” (Learning P2I )” patronat objęła Mariya Gabriel, komisarz europejska ds. Innowacji, badań naukowych, kultury, edukacji i młodzieży.

path1

Kurs jest kontynuacją działań podjętych podczas #EUvsVirus, pierwszego w Europie hackathonu, którego celem było opracowanie innowacyjnych rozwiązań związanych z pandemią koronawirusa. W ścisłej czołówce najlepiej ocenianych rozwiązań znalazła się m.in. aplikacja Trust in Science, promująca zaufanie do nauki w czasie pandemii.

Kurs „Rzetelność badawcza…” aktualnie dostępny jest m.in. w języku angielskim i niemieckim. Polska wersja językowa kursu będzie uruchomiona na wiosnę br.

Czym jest rzetelność badawcza?

Rzetelność badawcza jest podejściem do całego procesu badawczego, które cechuje uczciwość, wiarygodność, odpowiedzialność i szacunek. Gwarantuje ona, że badania są właściwie skonceptualizowane, prawidłowo prowadzone i zarządzane, posiadają odpowiednio dobraną metodologię, a proces analizy danych przebiega poprawnie. Celem prowadzenia badań naukowych jest systematyczne zdobywanie wiedzy, która pomaga nam zrozumieć i rozwijać świat. Aby zagwarantować jakość badań i zapobiegać nadużyciom, należy dbać o ich rzetelność (więcej: T U T A J).

Pandemia przypomniała nam, że nauka i badania mają fundamentalne znaczenie dla zrozumienia przeróżnych problemów społecznych i stawienia czoła licznym wyzwaniom. Rzetelne badania naukowe są ważne, być może bardziej niż kiedykolwiek, „… wyrastają bowiem ze wspólnych wartości takich, jak: uczciwość, wolność akademicka, wiarygodność, odpowiedzialność i otwartość”, mówi Mariya Gabriel:

Już niebawem na stronie projektu Path2Integrity będzie można pobrać materiały informacyjne poświęcone rzetelności naukowej, który IBE realizuje wraz z partnerami z pięciu krajów europejskich.

Path2Integrity

Celem Path2Integrity jest poprawa jakości badań, zwiększenie ich społecznego znaczenia, a także wzmocnienie kultury rzetelności naukowej jako integralnej części badań i innowacji.

Path2Integrity to projekt unijnego programu badań naukowych i innowacji „Horyzont 2020”, wspiera formalne i nieformalne metody uczenia rzetelności naukowej i przyczynia się do stworzenia kultury uczciwości badawczej. Robi to poprzez tworzenie materiałów do nauki integralności badań, wdrażanie wzorcowych ścieżek edukacyjnych wraz z metodami oceny oraz podnoszenie ogólnej świadomości na temat rzetelności w badaniach.

Więcej informacji znajdziecie na stronie Path2Integrity oraz w mediach społecznościowych projektu: Twitter | Facebook.

Zwięzłe podsumowanie 2020 r.


15.01.2021

Pomimo wielu wyzwań rok 2020 był dla projektu Path2Integrity bardzo udany!

Zespół przygotował krótki film prezentujący nasze najważniejsze osiągnięcia na drodze upowszechniania informacji na temat uczciwych badań i promowania rzetelności badawczej!

Podsumowanie 2020 Path2Integrity - okienko z filmem

Path2Integrity życzy wszystkim zdrowego i udanego nowego roku!

Międzynarodowy zespół projektu Path2Integrity zaprasza na serie webinarów w j. angielskim realizowanych w ramach tzw.: „Dialogów Path2Intgrity”.


04.11.2020

Dla wszystkich społeczności świat coraz bardziej przesiąknięty technologią i dotknięty COVID-19 stwarza szereg nowych wyzwań i zaostrza istniejące. Jak możemy bezpiecznie poruszać się po faktach i fikcjach, które konkurują o naszą uwagę? W jaki sposób możemy najlepiej uczyć następne pokolenie o przewodnich zasadach badań etycznych i rzetelności badawczej?

”Dialogi Path2Integrity mają na celu zgromadzenie wielu interesariuszy zajmujących się rzetelnością naukową (RI) i etyką badawczą (RE) w celu poznania i współtworzenia nowych podejść i metod nauczania i uczenia się RE / RI oraz zwiększania świadomości ich znaczenia.

W okresie od listopada 2020 r. do marca 2021 r. można wziąć udział w inspirujących, interaktywnych wydarzeniach przygotowanych dla wszystkich, którzy interesują się tematyką rzetelności naukowej i etyki badawczej.

Zapraszamy nauczycieli wszystkich poziomów edukacji, twórców programów nauczania, członków komisji ds. etyki naukowej i urzędników ds. rzetelności naukowej; naukowców, kierowników i administratorów uniwersytetów, przedstawicieli agencji finansujących badania i edukację, media i przedstawicieli społeczności do omówienia własnych doświadczeń i prac związanych z nauczaniem i uczenie się rzetelności badawczej.
W ciągu pięciu (5) miesięcy będziemy organizować wydarzenia online dotyczące uczenia się i nauczania rzetelności naukowej i byłoby miło, gdybyś był z nami. Tutaj można śledzić zapowiedzi nowych wydarzeń organizowanych w ramach Dialogów.

Wszystkich zapraszamy do uczestnictwa w najbliższym wydarzeniu.

56

„Jak możemy promować uczciwość w naszych instytucjach badawczych?”
To bardzo ważne pytanie, na które odpowiedzi mogą być bardzo różne. Webinarium w tym temacie poprowadzą dwie ekspertki: Zoë Hammatti i Arja R Aro.
Liczymy na Wasze aktywne uczestnictwo podczas najbliższego webinaru, które odbędzie się już 6 listopada o godzinie 10:00.

Nie zapomnij się zarejestrować: https://www.3ccompliance.com/es/eventos/path2integrity/how-to-promote-integrity-at-your-research-institution/

Od października 2020 do kwietnia 2021 zapraszamy również do wzięcia udziału w naszym zaproszeniu do składania tekstów poświęconych teorii lub praktyce edukacyjnej w obszarach tematycznie związanych z rzetelnością naukową lub etyką badawczą. Jesienią 2021 roku opublikujemy specjalne wydanie w interdyscyplinarnym czasopiśmie ogólnodostępnym FACET

Path2Integrity Dialogue webinar 06.11.2020

Path2Integrity Dialogue webinar 11.11.2020

Path2Integrity Dialogue webinar 13.11.2020

Projekt Path2Integrity poszukuje stażysty


05.10.2020

Jeśli chcesz się zdobywać nowe kwalifikacje, rozwijać swój warsztat badawczy, być częścią międzynarodowego projektu, być odpowiedzialnym za zadania wykorzystujące Twoje umiętności językowe (tłumaczenia z j. angielski na inne języki) – ten staż jest dla Ciebie.

Path2Integrity oferuje staże szczególnie dla studentów z państw członkowskich UE oraz dla obywateli krajów kandydujących, którzy chcą rozumieć wielojęzyczne projekty i zdobyć osobiste doświadczenie w środowisku wielokulturowym i wielojęzycznym. Jesteśmy zespołem, w którym wszyscy są szanowani i traktowani jednakowo (bez względu na płeć, wyznanie czy rasę). Posiadamy wysokie kwalifikacje i wielu ekspertów na pokładzie. Korzystamy z narzędzi do współpracy zespołowej, które pozwalają nam pozostać w bliskim kontakcie pomimo Covid-19 i pracy w domowych biurach.

Poszukujemy stażystów do udziału w projekcie Path2Integrity, nadzorowanym przez Katharinę Miller (3C Compliance) i Julię Priess-Buchheit (Coburg University of Applied Sciences).

Twoimi głównymi zadaniami będą:
·       Tłumaczenie kursów online na Twój język ojczysty.
·       Wspieranie zespołu projektowego Path2Integrity w organizacji jesienno-zimowych wydarzeń online (webinary).
·       Branie udziału w realizacji bieżących zadań projektu.
·       Uczestnictwo w spotkaniach z ekspertami na temat etyki badawczej i rzetelności naukowej.

Czego od Ciebie oczekujemy?
·       otwartego podejścia;
·       zainteresowania poznawaniem wielojęzycznych metod pracy w projektach;
·       chęci do pracy w wielokulturowym środowisku;
·       proaktywnej postawy;
·       umiejętności językowe: doskonała znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie. Znajomość innych języków europejskich jest uważana za przydatny atut Twojej w naszym projekcie.

Mile widziane:
·       kwalifikacje akademickie: co najmniej cztery semestry tłumaczenia pisemnego lub równoważnego wykształcenia.

Path2Integrity z przyjemnością oferuje Ci możliwość:
·       Zdobycia praktycznego doświadczenia w zakresie międzynarodowych projektów.
·       Bycia w kontakcie z wysokiej rangi ekspertami, kierownikami projektów i partnerami z całej Europy i czerpania z nich inspiracji.
·       Pracy w dynamicznym, wielonarodowym i wielokulturowym środowisku.
·       Rozwijania osobistej odpowiedzialności i inicjatyw.
·       Zdobycia bezcennego doświadczenia w międzynarodowym środowisku zawodowym.

Staż potrwa od dwóch do trzech miesięcy, począwszy od października lub listopada 2020 r. Z powodu COVID-19 wszyscy jesteśmy w domowych biurach, i Ty też możesz pracować w domu.

Za odbycie stażu nie otrzymasz żadnego wynagrodzenia finansowego ze strony projektu Path2Integrity. Natomiast będziesz uhonorowany międzynarodowym certyfikatem uczestnictwa.

Jak aplikować?

Jeśli jesteś zainteresowany/a dołączeniem do nas i uczynieniem Path2Integrity swoim kolejnym doświadczeniem zawodowym, prześlij swoje krótkie CV i list motywacyjny na adres Katharina Miller (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) najpóźniej do 31 października 2020, z tematem wiadomości e-mail „Internship Path2Integrity” . ”

 

Pierwsza publikacja polskiego zespołu Path2Integrity


10.09.2020

Przedmiotem publikacji “Uczenie rzetelności naukowej jako dążenie do utopii. Strategie rozwoju kultury rzetelności naukowej na uniwersytetach” jest zwrócenie uwagi na jedno z najważniejszych wyzwań dla europejskiej kultury akademickiej, jakim jest potrzeba szerzenia postaw rzetelności naukowej: rozwój i kultywowanie zasad uczciwości akademickiej (Research Integrity) i etyki badań (Research Ethics) na uczelniach.

W tekście przedstawiono dwie główne strategie rozwoju rzetelności naukowej w szkołach wyższych, a także pokrótce przybliżono wybrane dydaktyczne aspekty związane z prowadzeniem formacji na rzecz rzetelnego uprawiania nauki: cele uniwersyteckich kursów z zakresu rzetelności i etyki badawczej; obszary tematyczne poruszane w toku edukacji oraz o metody uczenia wykorzystywane podczas zajęć.

Artykuł został napisany w oparciu o wstępne wyniki badań przeprowadzanych w 2019 r. przez dr Agnieszkę Dwojak-Matras, dr Katarzynę Kalinowską i dr Agnieszkę Koterwas, będące członkiniami polskiej reprezentacji międzynarodowego konsorcjum Path2Integrity.

Ze względu na ograniczenia związane z formalnymi wymogami edytora publikacji (ograniczona długość tekstu) zainicjowana w artykule tematyka dot. metod uczenia rzetelności naukowej zostanie dokładniej opisana w kolejnej publikacji.

 

Aplikacja Ufamy danym zwycięzcą hackathonu Wir für Schule


14.07.2020

In Data We Trust (Ufamy danym) to kolejne narzędzie cyfrowe opracowane w ramach promocji projektu Path2Integrity, które znalazło się wśród zwycięzców tym razem niemieckiego hackathonu Wir für Schule (My dla szkoły). In Data We Trust został zwycięzcą w kategorii „Kompetencje przyszłości” (”Zukunftskompetenzen”).

1

 

Narzędzie zostało opracowane
przez koordynatorkę projektu Path2Integrity,
prof. Julię Priess-Buchheit,
prawniczkę i ekspertkę ds. Etyki, Katharinę Miller,
w zespole z Niną Heuß, Teeną Hassan, Kathariną Kouniou i Marie Alavi

2

„Ufamy danym” to niemieckojęzyczna gra, która pokazuje złożone i pionierskie tematy dotyczące dużych zbiorów danych i sztucznej inteligencji za pomocą innowacyjnych metod i elementów zabawy, dzięki czemu stają się one bardziej zrozumiałe i przydatne dla uczniów. Prototyp interakcji z danymi na żywo pozwala wykonywać manipulacje na zestawach danych, obserwować związki między różnymi zmiennymi i oceniać jakość danych.

Narzędzie przypomina internetową platformę do innowacyjnej nauki, w której fikcyjna postać Emma pomaga uczniom pogłębić umiejętność korzystania z danych. Świat nauki Emmy jest dostępny dla wszystkich uczniów i nauczycieli Zapewnia uczniom narzędzie do oceny danych w czasie rzeczywistym, odpowiadania na pytania i rozumienia relacji. Emma odzwierciedla uczniów wszystkich przedmiotów dzięki ich umiejętnościom w zakresie danych i pozwala im pogłębiać swoje umiejętności Uczniowie uczą się używać, zarządzać, rozumieć i krytycznie badać Big Data i sztuczną inteligencję za pomocą Emmy. Gra jest łatwa w użyciu i może być używana w różnych ustawieniach edukacyjnych, przy użyciu innowacyjnych metod i elementów zabawy. https://devpost.com/software/gemeinsam-in-die-zukunft-scienceliteracy

„In Data We Trust” promuje również kompetencje etyczne i pogłębia świadomość potrzeby ochrony danych a wg autorek stanowi cenny wkład w edukację polityczną.

Przygotowany podczas hackathonu #wirfürschule film (w języku niemieckim) zawiera dalsze informacje na temat mechanizmu zastosowanego w opisywanym narzędziu.

 

 

Trust in Science - Zaufaj Nauce wśród zwycięzców międzynarodowego hackathonu #EUvsVirus


20.05.2020

W dniach 24–26 kwietnia Komisja Europejska pod przewodnictwem Europejskiej Rady ds. Innowacji i w ścisłej współpracy z państwami członkowskimi UE zorganizowała pierwszy europejski Hackathon EUvsVirus, którego celem było połączenie przedstawicieli społeczeństwa obywatelskiego, innowatorów, partnerów i inwestorów w całej Europie w celu opracowania innowacyjnych rozwiązań problemów związanych z koronawirusem.

Ponad 30 000 osób z całej UE i poza nią zgłosiło 2164 projekty dotyczące różnych dziedzin, w tym zdrowia i życia (899), ciągłości działań (381), pracy na odległość i edukacji (272), spójności społecznej i politycznej (453), finansów cyfrowych (76 ) i innych wyzwań (83).

Jurorzy wybrali 117 finalistów i zwycięzców, którzy zostali zaproszeni na nadchodzący EUvsVirus Matchathon (22-25 maja).

Cyfrowe narzędzie Zaufaj Nauce opracowane przez 25 osób, na podstawie scenariuszy zajęć - kart edukacyjnych przygotowywanych w projekcie #Path2Integrity, znalazło się w ścisłym gronie finalistów.

“Zaufaj nauce” powstało by promować zaufanie do nauki podczas pandemii oraz kwestionować powszechnie pojawiające się fałszywe informacje i dezinformacje.

“Zaufaj nauce”, które wykorzystuje materiały projektu Path2Integrity:

  • pogłębia zrozumienie badań naukowych przez obywateli poprzez interaktywne działania i odgrywanie ról;
  • informuje o rzetelnych badaniach naukowych i wiarygodnych wynikach naukowych;
  • uprawnia obywateli do rozpoznawania prawdziwych informacji naukowych dotyczących COVID-19, którym można zaufać;
  • zachęca do popierania rzetelności badań przy użyciu materiałów Path2Integrity.        

Interaktywna strona Zaufaj Nauce - Trust in Science jest dostępna dla wszystkich pod adresem: trustinscience.org. Podsumowanie pierwszego roku Path2Integrity

 

 Path2Integrity: wirtualne sympozjum o rzetelności naukowej


13.03.2020

W najbliższy poniedziałek, 16 marca br., zapraszamy do udziału w wirtualnym sympozjum, którego tematem będzie rzetelność naukowa i etyka badań naukowych. Wydarzenie odbędzie się w ramach projektu „Path2Integrity”, który w Polsce jest realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych.

Sympozjum odbędzie się w godz. 15:30-17:30 (16 marca br.) i będzie doskonałą okazją, by zapoznać się ustaleniami i działaniami podejmowanymi w ramach „Path2Integrity”. Nie zabraknie także otwartej dyskusji na temat uczenia i pomysłów na promowanie uczciwości naukowej i badawczej.

Warunkiem uczestnictwa jest wysłanie zgłoszenia na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

88346921 565978004032031 2572876673787625472 o

 

Podsumowanie pierwszego roku Path2Integrity


20.02.2020

 W dniach 16-18 lutego w duńskim Esbjerg odbyło się coroczne spotkanie partnerów  Path2Integrity, podsumowujące pierwszy rok realizacji projektu. Polskę reprezentowali eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych. Polskę reprezentowała Agnieszka Dwojak-Matras, kierownik zespołu badawczego Path2Integrity.

IMG 20200217 172231 BURST1

Podczas pierwszego roku projektu Path2Integrity dokonano przeglądu metod i technik kształcenia wykorzystywanych przy prowadzeniu zajęć z tematyki szeroko rozumianej rzetelności naukowej i etyki badawczej. Zebrane za pomocą internetowego kwestionariusza dane zostały przeanalizowane i pokategoryzowane, a wyniki analiz przedstawiono w postaci interaktywnej strony. Partnerzy projektu przygotowali również zestawienie pokazujące różne programy kształcenia, w ramach których omawiane są tematy związane z etyką i rzetelnością naukową, w podziale na poziomy kształcenia i kraje uczestniczące w projekcie.

W 2019 roku opracowana została także metodologia i narzędzie zbierania danych wśród różnych grup interesariuszy na temat społecznego postrzegania rzetelności naukowej. Na podstawie zebranych i przeanalizowanych danych powstał wewnętrzny dokument projektowy “Working document: Taking stock and a way forward. Mapping facts and State of the Art on research integrity pedagogical practices and training”.  


IMG 20200218 092654

Scenariusze zajęć

W ramach pierwszej fazy projektu opracowane zostało 20 scenariuszy zajęć z rzetelności naukowej, podzielonych według grup odbiorców: dla uczniów szkół średnich, dla studentów studiów licencjackich i magisterskich oraz dla doktorantów. Wszyscy partnerzy projektu rozpoczęli testy scenariuszy, które będą w przyszłości dostępne zarówno w postaci tradycyjnego podręcznika do zajęć, jak i w formie online.

Przygotowanie do kampanii społecznej

Rozpoczęły się prace nad opracowaniem strategii kampanii społecznej dedykowanej upowszechnieniu wiedzy w zakresie rzetelności naukowej. Każdy z partnerów projektu nawiązał kontakt z wybitnymi naukowcami, którzy zgodzili się zostać twarzami kampanii w swoich krajach. Zespół IBE w ramach zadania poświęconego ewaluacji produktów projektu opracował również wstępną wersję narzędzia badawczego do oceny materiałów tworzonych na potrzeby kampanii. Oficjalna inauguracja kampanii społecznej nastąpi w 2021 roku. 

 

Kolejne spotkanie partnerów projektu Path2Integrity


15.11.2019

Pod koniec października miało miejsce trzecie już spotkanie partnerów międzynarodowego projektu Path2Integrity. Konferencja poświęcona była promowaniu rzetelności, uczciwości, szacunku i odpowiedzialności w badaniach pośród młodego pokolenia studentów i badaczy.

Spotkanie partnerów projektu, które odbyło się 28 października w Brukseli, miało na celu przedstawienie zgromadzonym założeń kampanii społecznej projektu oraz poddanie do zaopiniowania przez badaczy przedmiotu, naukowców z różnych dziedzin, dydaktyków i nauczycieli, a także przedstawicieli wydawnictw akademickich, organizacji wspierających i instytucji finansujących naukę, pierwszej wersji przygotowanych na potrzeby projektowe  scenariuszy zajęć do nauczania “rzetelności naukowej”.

W ramach spotkania odbyły się także warsztaty prowadzone przez profesor Julię Prieß-Buchheit i Lisę Häberlein z Uniwersytetu w Coburgu oraz Belén López z hiszpańskiej fundacji Fundació Catalana Per A La Recerca I La Innovació. Podczas warsztatów ponad 80 interesariuszy, członków różnych wydziałów, przedstawicieli komitetów etyki badań i biur rzetelności badań naukowych mogło przedyskutować i przećwiczyć podstawowe założenia kampanii i koncepcje programu nauczania ww przedmiotu.

O konferencji możesz poczytać na stronie projektu.

Galeria

 

Pierwsze sympozjum projektowe


16.07.2019

Na początku lipca w Kilonii odbyło się pierwsze sympozjum projektu Path2Integrity poświęcone kwestii rzetelności naukowej i interdyscyplinarnego podejścia w nauczaniu etyki badawczej. Instytut Badań Edukacyjnych reprezentowała na nim Dr Agnieszka Dwojak-Matras, kierownik projektu w Polsce, oraz członkinie zespołu projektowego: Dr Agnieszka Koterwas i Dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska.

IMG 20190704 142006

W trwającym trzy dni sympozjum „Perception of research integrity & the (cross)disciplinarity of teaching ethical cases” wzięli udział uczniowie szkół średnich, studenci, nauczyciele i naukowcy. Uczestnicy mieli okazję zdobyć praktyczne doświadczenie w tworzeniu treści służących kampanii społecznej, propagowaniu idei przedstawiających wybrane zagadnienia rzetelności naukowej i opracowywaniu propozycji scenariuszy zajęć z etyki badań podczas dwóch interaktywnych warsztatów. Zgromadzeni mogli też wysłuchać wypowiedzi 5 niezależnych ekspertów, przedstawicieli innych projektów badawczych w obszarze rzetelności naukowej i wykładowców akademickich zajmujących się tematyką etyki naukowej i etyki pracownika naukowego. Ich wystąpienia miały na celu uzupełnienie warsztatów oraz zapoznanie uczestników z wynikami dotychczasowych badań.

Warsztat IBE

Za przygotowanie jednego z kreatywnych warsztatów partycypacyjnych odpowiedzialny był zespół projektowy z IBE. Zajęcia prowadzone przez Agnieszkę Dwojak-Matras, Agnieszkę Koterwas i Katarzynę Kalinowską-Sinowską oparte były o wstępne materiały pokazujące wybrane wyniki dwóch niezależnych badań i wywiadów dotyczących rzetelności naukowej przeprowadzonych w ciągu ostatnich 4 miesięcy. W ramach warsztatu, zgodnie z metodą design thinking, podzieleni na grupy uczestnicy wzięli udział w 5 sesjach, podczas których pracowali między innymi nad:

  • identyfikacją kluczowych treści i informacji dotyczących rzetelności naukowej, które mogłyby zostać użyte w kampanii społecznej;
  • formułowaniem wybranych treści w sposób dopasowanych do różnych grup potencjalnych odbiorców kampanii (np. uczniów, studentów i naukowców);
  • identyfikacją cech, które powinien posiadać idealny model do naśladowania;
  • projektowaniem przykładów na materiały do wykorzystania w kampanii.

 

Path2Integrity

Międzynarodowy projekt Path2Integrity finansowany jest w ramach programu ramowego na rzecz badań i innowacji w Unii Europejskiej, Horyzont 2020. Jego głównym celem jest poprawa jakości badań, zwiększenie ich społecznego znaczenia, a także wzmocnienie kultury rzetelności naukowej jako integralnej części badań i innowacji. Path2Integrity zamierza wspierać formalne i nieformalne metody uczenia rzetelności naukowej i przyczynić się do stworzenia kultury uczciwości badawczej poprzez stworzenie materiałów do nauki integralności badań, wdrożenie wzorcowych ścieżek edukacyjnych wraz z metodami oceny oraz podnoszenie ogólnej świadomości na temat rzetelności w badaniach.

Więcej informacji znajdziecie w mediach społecznościowych projektu: Twitter Facebook

Program sympozjum

Galeria

 

Seminarium instytutowe


10.06.2019

5 czerwca 2019 roku odbyło się seminarium, na którym zespół Path2Integrity przedstawił pracownikom Instytutu Badań Edukacyjnych informacje dotyczące aktualnego etapu realizacji zadań projektowych. Dr Agnieszka Dwojak-Matras wprowadziła uczestników spotkania w tematykę projektów realizowanych w ramach programu Horyzont 2020, skupiających się wokół badań nad rzetelnością naukową. Kierownik projektu opisała także główne cele działań projektowych oraz przedstawiła członków międzynarodowego konsorcjum, w ramach którego realizowany jest projekt “Path2Integrity - wzory do naśladowania i rotacyjne odgrywanie ról jako narzędzia wzmacniania kultury rzetelności naukowej”.

Następnie Dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska i dr Agnieszka Koterwas opowiedziały zgromadzonym pracownikom Instytutu o pierwszym zakończonym badaniu, które polegało na identyfikacji i ewaluacji strategii uczenia opartych na dialogu. Przedstawiły zastosowaną metodologię i wyniki analizy uzyskanych danych, które dostępne są na stronie: https://www.path2integrity.eu/teaching-RI

 

Prezentacja wstępnych wyników badań


09.04.2019

3 kwietnia br. podczas III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Utopia a edukacja. O wyobrażeniach edukacji i światach możliwych w społeczeństwie masowym” zostały zaprezentowane wstępne wyniki badań dotyczących metod nauczania rzetelności naukowej, przeprowadzonych w ramach realizacji projektu.

Prezentację pod tytułem „Indywidualistyczne i kolektywistyczne utopie na Uniwersytecie. Przegląd strategii wdrażania programów Research Integrity na uczelniach polskich i zagranicznych” wygłosiła dr Agnieszka Dwojak-Matras (kierownik projektu).

Program konferencji

 

Rozpoczynamy badania


19.03.2019

Rozpoczęły się badania na temat metod nauczania rzetelności naukowej (Research Integrity - RI) i etyki badawczej (Research Ethics - RE).

Celem badań jest identyfikacja i ewaluacja strategii uczenia opartych na dialogu. Wyniki tego badania pomogą zmapować dialogowe metody uczenia o rzetelności naukowej, biorąc pod uwagę ich korzyści i potencjalne skutki.

Osoby, które prowadzą lub prowadziły zajęcia/warsztaty/lekcje dotyczące problematyki rzetelności naukowe prosimy o wypełnienie anonimowej ankiety: [L I N K].

Dziękujemy!

Ruszamy z projektem


08.03.2019

W styczniu bieżącego roku odbyło się pierwsze spotkanie partnerów projektu (tzw. Kick-off meeting). Podczas spotkania 25 reprezentantów instytucji partnerskich i doradczych omawiało organizacyjne aspekty realizacji projektu oraz rozmawiało o sposobach zwiększenia integralności badań dzięki innowacyjnym metodom edukacyjnym.

Pierwszym wyzwaniem, jakie stanęło przed Zespołem IBE, jest przygotowanie ankiety dotyczącej rzetelności naukowej. Celem badania będzie identyfikacja i ewaluacja skoncentrowanych na uczniu strategii uczenia opartych na dialogu. Wyniki pomogą nam zmapować dialogowe metody uczenia o rzetelności naukowej w odniesieniu do kodeksu postępowania na rzecz integralności badań (Code of Conduct for Research Integrity).

Harmonogram

Projekt jest realizowany od 1 stycznia 2019 do 31 grudnia 2021r.

1 rok:

  • Wykonanie przeglądu istniejących w Europie i wybranych krajach świata metod nauczania rzetelności i etyki badań naukowych, którego podsumowaniem będzie raport.
  • Opracowanie strategii kampanii społecznej dedykowanej upowszechnieniu wiedzy w zakresie rzetelności i etyki badań naukowych.

2 rok:

  • Przygotowanie przeglądu programów kształcenia przedmiotów obejmujących tematykę etyki i rzetelności badań.
  • Opracowanie programu szkoleń dla kadry akademickiej z pakietem metod tradycyjnych i innowacyjnych.
  • Uruchomienie w formie pilotażu informacyjnej kampanii społecznej.

3 rok:

  • Objęcie szkoleniem kadry akademickiej z 15 krajów europejskich
  • Testowanie zajęć dotyczących rzetelności naukowej wśród międzynarodowej grupy studentów.
  • Objęcie kampanią informacyjną wybranych uczelni wyższych i chętnych do udziału szkół średnich.

Na koniec projektu opracowany zostanie podręcznik do zajęć z rzetelności naukowej z propozycjami scenariuszy spotkań do wykorzystania podczas dedykowanych kursów oraz pojedynczych zajęć.

Wyniki Badań

Projekt Path2Integrity ma za zadanie podkreślić zalety rzetelności badawczej i wzmocnieniem relacji między nauką a społeczeństwem w szybko zmieniającym się krajobrazie badawczym. Projektując i wdrażając metodę „rotacyjnego odgrywania ról” i wykorzystując wzorce osobowe (wybitnych naukowców) do naśladowania, projekt zmaksymalizuje jakość i społeczny wpływ badań oraz będzie wspierać integralność badań poprzez edukację następnego pokolenia. W ramach trzyletniego programu badań i innowacji specjalnie opracowane szkolenia dialogowe utorują drogę do osiągnięcia ulepszonych i skutecznych praktyk edukacyjnych i metod uczenia się skierowanych do studentów i młodych naukowców, a także do wszystkich osób bezpośrednio lub pośrednio zaangażowanych w badania, w tym nauczycieli i starszych naukowców.

Do tej pory udało nam się opracować:

  • Interaktywną stronę Roadmap oferującą intuicyjną i atrakcyjną wizualnie kolekcję rezultatów aktualnego stanu wiedzy, która zawiera przegląd różnych podejść i materiałów, pobudza zainteresowanie użytkowników i podkreśla znaczenie rzetelności naukowej i etyki badawczej dla samej nauki, jak również dla społeczeństwa.

    Roadmap stanowi zbiór tych istniejących doświadczeń, zebranych przy przygotowywaniu materiałów dydaktycznych do nauczania rzetelności naukowej (RI) czy etyki naukowej (RE), które motywują i inspirują wykładowców i nauczycieli do podjęcia tego tematu i pozytywnie promują nauczanie RE i RI.

  • Raport: Validation of the mapping of innovative methods and research integrity curricula (Walidacja mapowania innowacyjnych metod i programów nauczania rzetelności badań) przygotowany przez Lisę Häberlein, Paulę-Manuelę Cengiz, Iliyanę Demirovą,   Agnieszkę Dwojak-Matras, Mette Jacobsen, Agnieszkę Koterwas, Belén Lopez, Teodor Metodiev i Marię Palianopoulou; doi:10.3897/rio.5.e49755

  • Artykuł “Uczenie rzetelności naukowej jako dążenie do utopii. Strategie rozwoju kultury rzetelności naukowej na uniwersytetach”, napisany w oparciu o wstępne wyniki badań przeprowadzonych w 2019 r. przez dr Agnieszkę Dwojak-Matras, dr Katarzynę Kalinowską i dr Agnieszkę Koterwas, który przedstawia dwie główne strategie rozwoju rzetelności naukowej w szkołach wyższych, a także pokrótce przybliża wybrane dydaktyczne aspekty związane z prowadzeniem formacji na rzecz rzetelnego uprawiania nauki: cele uniwersyteckich kursów z zakresu rzetelności i etyki badawczej; obszary tematyczne poruszane w toku edukacji oraz o metody uczenia wykorzystywane podczas zajęć.

Kontakt

Dr Agnieszka Dwojak-Matras – Kierownik projektu

Dr Katarzyna Kalinowska-Sinkowska – badacz

Dr Agnieszka Koterwas – badacz


Projekt jest realizowany w ramach konsorcjum 8 instytucji z Bułgarii, Danii, Hiszpanii Niemiec i Polski:

  • University of Applied Science and Art Coburg (CO) – Germany [lider]
  • Instytut Badań Edukacyjnych (IBE) - Poland
  • University of Southern Denmark (SDU) - Denmark
  • 3C Compliance (3C) - Spain
  • Pensoft Publishers (PENSOFT) - Bulgaria
  • Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) - Spain
  • European Networks for Research Ethics Committees (EUREC) - Germany
  • Christian-Albrechts-Universität zu Kiel (CAU) – Germany

Dowiedz się więcej: https://www.path2integrity.eu/partners

W sprawach dotyczących projektu można kontaktować się pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ministerstwo Edukacji NarodowejMIiRmnisw logotyp

 

logo CKE maleore smallgus logo smallptdelogo oskkosio cie small